Tabăra de film Art200 Ediția I

Ziua 1

      Primul atelier a fost ținut de Raj-Alexandru Udrea pe actorie. S-a început cu exerciții de politicile corpului în societate și am continuat cu o încălzire care a inclus și o mică sesiune de vogue-ing. “Cât durează ca un spațiu sigur să devină nesigur?” Am discutat cu persoanele participante despre ce înseamnă pentru ele spații sigure și nesigure și am vorbit despre consimțământ și corp. Apoi participantx și-au imaginat cum pot arăta astfel de spații printr-un exercițiu de improvizație și cum se poate queerifica un spațiu. 

      Am continuat apoi cu atelierul de scenaristică ținut de Carolina Vozian. Prima parte a fost una teoretică unde am vorbit despre conceptul de privire (de la male gaze și cis gaze). Am văzut legătura dintre reprezentare și clasă socială și am explorat atât multe dintre valențelele reprezentării (extra și inter comunitare), cât și riscurile reprezentării și posibilitățile mai etice ale acesteia. În partea practică am experimentat prin exerciții de scris cum simțim pe pielea noastră să reprezentăm și să fim reprezentate. Toată lumea a împărtășit ce a scris într-un spațiu comun vulnerabil, unde am avut loc pentru toate expresiile noastre afectiv-creative.

    Prima seară s-a încheiat cu o proiecție de filmMädchen in Uniform (Girls in Uniform) – 1931 – R: Leontine Sagan. Este unul dintre primele filme queer și primul cu o distribuție exclusiv de actrițe. Filmul e despre relația dintre Manuela, o fată trimisă la un internat strict și Elizabeth von Bernburg, profesoara ei.

Zilele 2 și 3

    În a doua zi, la al doilea atelier de scenaristică s-a discutat cu participantx despre ideile din prima zi de ateliere. Împreună am căutat moduri confortabile pentru toată lumea de a crea echipele întrun mod autonom. Echipele sunt max și au început să lucreze la conceptele de film. 

    A urmat atelierul de introducere în producția de film și un exercițiu în care echipele au prezentat filmele pe care le vor face în tabără. 

    La atelierul de regie ținut s-a discutat despre autoreprezentarea în film și cum funcționează deopotrivă și ca metodă de reziliență și ca unealtă de schimbare. Apoi am făcut reversed enginerring pe ”Pieptiș”, scenă cu scenă, ca să înțelegem cum a fost gândit, creat și argumentat.

     În final am discutat pe ideile de filme ale echipelor și tot ce înseamnă asta. Participantx au început procesul cu scrierea unui logline, stabilirea temelor filmelor și schițarea viziunii regizoriale. 

      A urmat al doilea atelier de actorie temă timpul și importanța ritmului în film. Ne-am conectat cu propriile ritmuri interioare prin meditație și masaj, iar apoi participantx au creat experiențe senzoriale pornind de la temele filmelor la care lucrează. 

      În cadrul atelierului de imagine, participantx au trecut prin elementele de bază ale imaginii de film, folosind exemple ca să aprofundeze și să poată aplica cu succes cele prezentate. De la încadraturile cadrelor, unghiul de filmare, mișcare de cameră, lumini, echipament, până la efectul Kuleshov, participantx au aflat ce înseamnă imaginea atât din punct de vedere practic cât și expresiv, ca să poată aplica apoi noțiunile în filmele lor.

Zilele 4 și 5

    Ziua a patra a fost și prima zi de filmări iar în a cincea zi, între filmări, s-a ținut atelierul de montaj. Atelierul de montaj a adunat toată munca din ultimele zile și a fost momentul când echipele s-au jucat cu tot ce au avut: sunete înregistrate/ găsite în arhive, imagini filmate în tot felul de condiții. La montaj echipele au învățat să seteze o secvență în funcție de proprietățile imaginii, să editeze folosind shortcut-uri, au învățat cum se schimbă ritmul și starea în funcție de timpul alocat fiecărui cadru.

Ziua 6

    În a șasea zi, am proiectat cele cinci scurtmetraje realizate de participantx iar Raj-Alexandru Udrea a moderat sesiunea de feedback în prezența trainerilor și a echipelor realizatoare.

Wrap up tabără și plecare participantx

Shopping Basket